lørdag 3. august 2013

Enda et rilleteppe

Kan ikke gjøre forskjell på ungan, sa grandtante. Ikke på brødre heller. Så da måtte storesøster strikke et stort rilleteppe til i Abuelita tjukk merino.

Stort rilleteppe kit - Kos

Forrige store rilleteppe gikk til barnas onkel J, så nå var det onkel H sin tur. Valget falt på på Kos-kit fra Pickles. Fargene i dette kit'et er Gylden havre, Leire, Varmgul, Skumring og Kremet mint.

Stort rilleteppe

Teppet ble like mykt og deilig som det forrige og det var like raskt å strikke. Tror jeg skal sjekke restekurven, kanskje det er nok tjukk merino til et teppe til meg selv også. Men først en liten rillepause, har et par andre prosjekter på vent, blant annet en flaggermuskjole som jeg gjerne skulle hatt ferdig til høsten.


Another ridge blanket

Can't treat little brothers differently or jealousy will arise. The previous ridge blanket I knitted was for my youngest brother. This blanket is for my other brother.

The ridge blanket is knitted in Abuelita merino worsted, same as the first blanket, but in the colors Golden oat, Mud, Yellow, Dusk and Creamy mint, from the Pickles kit "Hug".

The blanket is just as soft and lovely as the last one and it was just as quick to knit. I think I'll check my scrap basket, maybe there's enough Abuelita merino worsted for my very own large ridge blanket.

But first, I have a few other projects waiting to be finished, including a bat dress that I'd like to finish in time for fall.

2 kommentarer:

  1. Jeg har hatt pleddet i 2 timer og det er allerede blitt mitt favorittpledd. Passer perfekt i min FatBoy. Hilsen Onkel H

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...