lørdag 4. mai 2013

Fra sari til kurv

Helt siden Etimo Rose heklesett kom i posten for en tid tilbake har jeg gledet meg til å ta det i bruk. Heklenåler, saks og synåler i lekker rosa innpakning. Etimo Rose heklesett er mors versjon av alle småjenters drømmepennal.

Etimo rose heklesett

Sa da jeg så oppskriften til heklet kurv av resirkulert silke på The Purl bee visste jeg også hva det skulle bli av de to nøstene med RE-SILK som jeg har hatt liggende i flere år. Garnet er laget av overskuddssilke fra sariproduksjon og ble i sin tid impulsbestilt fra Pickles, uten å ane hva jeg skulle bruke det til, bare fordi fargen var så fin.

Pickles re-silk

Oppskriften til kurven er enkel å følge og med heklenål nr 5 tar det ikke lang tid før kurven har en bunn. Jeg har alltid slitt litt med å finne ut hvor en heklerunde slutter og en ny begynner, men oppskriften anbefaler å sette en maskemarkør i omgangens første maske og litt beskjemmet må jeg innrømme at selv en "gammel hekler" kan lære nye triks.

Bunnen til kurven

Jeg hekler løst så kurven er heklet med heklenål 5 ikke 5,5 som det står i oppskriften. Jeg så også da jeg lagde bunnen at jeg kom til å gå tom for garn så bunnen er heklet med færre rader enn oppskriften sier og sidene er også noe kortere.

Kurv av resirkulert silke / Stash basket made from re-silk

Re-silk basket

I had long been waiting to use my Etimo rose crochet kit, all crocheteers pink dream.

When I saw the pattern for this crocheted stash basket from The Purl Bee I also knew what I could use my two skeins of RE-SILK from Pickles, ordered years ago because of the lovely color.

I've used a slightly smaller hook (US 8/0) and the basket's bottom and sides has fewer rounds than the pattern suggests.

Denne bloggen er presentert på Bloggurat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...