mandag 13. mai 2013

Rillegenser á la Skappel

Så ble det en slags Skappelgenser på meg òg. Denne rillegenseren var opprinnelig en mislykket (kort og veldig bred) Vintercape i Pickles Pure Thick Alpaca. Men heller enn å ha et mislykket plagg liggende i skapet å irritere, bestemte jeg meg for å rekke opp og bruke garnet om igjen.


Det blir noe ujevnt når man strikker med opprekksgarn, men siden det er riller synes det ikke så godt.

Genseren er strikket etter en oppskrift jeg fant hos Aftenbladet, men med pinner nr 8 og med færre masker ettersom alpakkagarnet fra Pickles er tykkere enn garnet i oppskriften.


Genseren er ikke like baggy som mange andre Skappelgensere, men det passer meg fint. Fordi garnet er ganske tungt, faller genseren fint og strekker seg litt i bruk. Genseren er kjempegod og varm og passer fint til en frossenpinn som meg.


Fargen på garnet er Hasselnøtt og det ble litt rester til overs, kanskje nok til både luer og votter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...