fredag 28. juni 2013

Lun sommerstrikk

Det har vært hektiske dager i juni - som det egentlig alltid er med skoleavslutninger og ferieinnspurt på jobb. Men litt strikking har det blitt tid til. Etter et mislykket strikkeprosjekt satt jeg igjen med masse Pickles Thin Organic Cotton, så da Pickles lanserte Lun bomullsgenser var det bare å finne frem strikkepinnene.

Lun bomullsgenser

Pickles anbefaler å gå ned en størrelse i forhold til hva man vanligvis bruker og siden genseren er til lillesøster har jeg forsøkt meg på litt oppskriftsjustering og forminsket størrelse XS til XXS. Er spent på resultatet, men foreløpig ser det greit ut. Den blir hvert fall ikke for liten.

Så nå koser jeg meg med kaniner som gresser og lun sommerstrikk.

Mellow summer knitting

It's been hectic days in June, as it always is with school graduations and job projects that have to be finished before the summer. But there’s always room for a bit of knitting. 

A few weeks ago Pickles posted a remake of Mellow Sweater in Pickles Thin Organic Cotton and it so happened that I had quite a few skeins of cotton lying around after an unsuccessful knitting project. 

Pickles recommended going down a size compared to what one would normally wear and since the sweater is for our little sister I have made some adjustments to the recipe. So far it looks good; it’s certainly not too small.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...