lørdag 20. april 2013

Marmelade Marianne, jeg vil ha

Har kommet ut av tellingen på hvor mange luer jeg har strikket fra Pickles Damesett, men skjerfet fra damesettet fortjener også oppmerksomhet. Det strikkes med annenhver pinne tykk og tynn, og er deilig mykt og veldig, veldig varmt.

Pickles Damesett/Ladies Kit

Dette damesettet har jeg strikket med én tråd Abuelita Tjukk Merino i fargen Marmelade og én tråd Pickles Angora i fargen Hotty. Luen er strikket på pinner 4,5 mm og skjerfet med annenhver pinne 4,5 mm og 15 mm.


Pickles Damesett i fargene Marmelade og Hotty.

Akkurat som på luen til lillesøster har jeg redusert antall masker til 80 på luen, men ellers fulgt oppskriften.

Fargen "marmelade" er nydelig og jeg håper den blir lenge i Pickles sortiment.

Pickles Damesett/Ladies Kit

Lady Marmalade


I have lost count of how many hats I've knitted from Pickles Ladies Kit, but the scarf from the Ladies Kit also deserves some attention. Every second row is knitted with thick and thin needles, and is deliciously soft and very, very warm.

The Ladies Kit is knitted with one strand of Abuelita Merino Worsted in the color Marmelade and one strand of Pickles Angora in the color Hotty. The hat is knitted on needle US 7 and the scarf is knitted with needles US 7 and US 19 on every second row.

Just like with little sister's hat, I've reduced the number of stitches to 80 on the hat, but otherwise followed the pattern. 

The color "marmelade" is gorgeous and will hopefully be in stock for long.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...